خادم مردم

پایگاه خبری تحلیلی حماسه ساز

خادم مردم

پایگاه خبری تحلیلی حماسه ساز

خادم مردم
(پیشگام در حماسه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی)
آخرین مطالب

به گزارش صدای جویا از شاهین‌شهر از اصفهان، حسین ابراهیمی ناغانی عضو دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر در خصوص توجیه رأی موافق خود به دو لایحه پاداش ۲۵ میلیون تومانی به شهردار اسبق شاهین‌شهر جناب آقای حسین امیری در سال ۱۳۹۵ به سایت عدالت‌خواهی نامه‌ای نوشته است که به شرح ذیل است؛ «مقوله پاداش از چنان اهمیتی در مباحث مربوط به مدیریت برخوردار است که از آن به‌عنوان یکی از منابع قدرت مدیر تحت عنوان «قدرت پاداش» یاد می‌شود. «رابینز و کالتر» دو تئوریسین علم مدیریت معتقدند: منظور از قدرت پاداش استفاده از پاداش‌های مختلف درونی و بیرونی به‌منظور کنترل عملکرد افراد است. به عبارتی، مدیر از قدرت پاداش به‌منظور تأثیرگذاری و کنترل رفتار زیردستان استفاده می‌کند.

به‌طور کلی چهار نوع سیستم پاداش رایج در سازمان‌های امروزی وجود دارد که عبارت‌اند از: برنامه‌های سهیم شدن در سود، برنامه‌های مزایای انعطاف‌پذیر، مرخصی و پرداخت مبتنی بر مهارت؛ که به‌طور طبیعی در سازمانی غیرانتفاعی و غیردولتی همچون شهرداری عمدتاً شکل پاداش نقدی و مبتنی بر مهارت می‌باشد.
مایکل ارمسترانک در کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی می‌گوید: مدیریت پاداش بر نحوه تهیه و طراحی برنامه‌ها توسط سازمان، به‌منظور مطمئن شدن از اینکه رفتارها و عملکردهای مؤثر کارکنان در تحقق اهداف سازمان موردتقدیر قرار می‌گیرد، تمرکز دارد. (مدیریت استراتژیک منابع انسانی؛ آرمسترانگ، ترجمه اعرابی و ایزدی، ۱۳۸۱. )
برای تکمیل عرایضم و به وجه تأسی جستن از پندارهای دینی اسلام در خصوص این مقوله (پاداش و انگیزش‌های سازمانی) و برای پرهیز از اطناب کلام شما را ارجاع می‌دهم به مقاله «نگاهی به روش تشویق در ایجاد انگیزه از دیدگاه قرآن» از جناب آقای «عبدالرحیم اخلاقی» در فصلنامه علمی ـ ترویجی اسلام و پژوهش‌های مدیریتی؛ سال اول، شماره اول، تابستان ۱۳۹۰، صفحه ۱۲۷ ـ ۱۵۲ که به زیبایی این مقوله را از نگاه قرآن و علم مدیریت اسلامی واکاوی کرده است.

بنابر این تئوری‌ها و بر پایه مستنداتی که در دوران مدیریت آقای حسین امیری شهردار سابق شاهین‌شهر که البته در وجه انتصاب و تسامح با برخی معاونین ناکارآمد و نیز برخی مدیرعاملان سازمان‌های شهرداری که در اسراف و تبذیر و سوء مدیریت، این‌جانب همیشه با ایشان درگیر بودم و در مواجهه با آن هیچ‌گاه کوتاه نیامدم و حتی در نامه ۹ صفحه‌ای تذکر این‌جانب و جناب مسعودی در مورخه ۲۰/۱/۱۳۹۵ (که در همین سایت عدالت‌خواهی نیز بارگذاری شده بود) به ایشان تذکر داده بودیم و همچنین ضعف دیگر ایشان در عدم مقاومت در خصوص فشار به‌کارگیری نیرو از طرف سفارش افراد ذی‌نفوذ که آن‌هم نیز بنده و جناب مسعودی در طرح سؤال از ایشان و تقاضای تعدیل حدود ۷۰ نیروی سفارشی و غیربومی کاملاً عیان گشته بود که البته به‌توسط برخی همکاران شورا و فشارهای دیگر در نطفه خفه شده بود و حتی مورد تهدید قرار گرفته بودیم؛ سر جمع مدیریت ایشان بسیار مؤثر و کارآمد بوده و به دلایلی که در زیر اشاره می‌کند شایسته پاداش و تقدیر بوده است.

این‌جانب صرفاً از زبان خودم به‌عنوان یک عضو شورای دوره چهارم سخن میگم و سایر همکاران چون در این پست ارسالی جنابعالی خطاب قرار گرفته‌اند؛ حتماً دلایل خاص خودشان را دارند که چرا به آن لوایح در خصوص پاداش شهردار وقت رأی موافق داده‌اند.

جناب امیری در دوران تصدی شهرداری‌شان، فضای نسبی سازمانی حاکم در شهرداری را که تقریباً تنش آلوده شده بود آرام کرده و توانسته بود از حیث منابع انسانی اعتمادسازی و جلب مشارکت افراد در مسئولیت‌پذیری و انجام تکالیف سازمانی به نحو احسن را تضمین کند.

ایشان در زمانی که شهرداری را تحویل گرفته بودند شهرداری شاهین‌شهر ۳۱ میلیارد تومان بدهی به افراد و پیمانکاران داشت. ۸۰ میلیارد تومان بدهی به بنیاد مستضعفان و ۴۳ میلیارد تومان بدهی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داشته و مقادیر زیادی نیز دیون معوقه بر گردن شهرداری بوده که توانست با رایزنی و استفاده از روش‌های بسیار فنی و کارآمد بسیاری از مطالبات معوق و حتی بلوکه شده و نیز مطالبات بسیاری از جمله آلایندگی که تقریباً به لحاظ لابی‌گری تقریباً از دسترس شهرداری خارج شده بود را با پیگیری‌های مستمر و هوشیاری استیفا کرده و روند پر سرعت خدمات‌رسانی و عمرانی شهرداری را پر رونق به پیش ببرد.

لازم به ذکر است کل بدهی خالص شهرداری در مورخه ۳۱/۵/۱۳۹۶ در زمان تودیع ایشان ۳ میلیارد بوده است. باید توجه داشت که تعهدات از بابت پروژه‌های عمرانی که در سال ۹۶ شروع‌شده بود جزو بدهی به‌حساب نمی‌آید. باید اشاره کنم در خصوص وام شهرداری که در ادامه به آن نیز اشاره خواهم کرد نیز باید گفت رشد بالای ۱۵ درصدی درآمدهای شهرداری ناشی از تملکات و املاک و مستغلات و نیز سرمایه‌گذاری‌هایی مثل پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع تجاری نور و سایر پروژه‌های مشارکتی تا انتهای سال ۹۶ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آورده بوده است که این از مدیریت درآمدزایی دوره چهارم می‌باشد. بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان آورده و ارزش‌افزوده از طرح سی هکتاری و نیز سیصد و پنجاه میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری همچون طالقانی و میدان سمبلیک و پروژه‌ی تجاری خیابان مخابرات و غیره نیز از امتیازات آن شورا خاصه در دوران مدیریت جناب امیری بوده است.

یادآوری کنم در یک فقره تملک زمین خیابان مخابرات که ۷ میلیارد تومان خریداری‌شده بود حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت پروانه و ارزش ملک در کفه مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذار می‌باشد که برخی بر این دستاوردهای دوره چهارم به راحتی چشم می‌پوشند؛ و مواردی دیگر که در این مقال نمی‌گنجد.

در دوران مدیریت دو و اندی سال جناب امیری، بالغ‌بر سیصد پروژه ارزشمند و شاخص در شهر شاهین‌شهر تکمیل و بهره‌برداری شده بود که بسیاری از آن‌ها رو خود ایشان علی‌رغم غیر قابل باور بودن اینکه تا انتهای دوره چهارم به بهره‌برداری برسد کلید زده بود و به اتمام رساند. در دوره ایشان تقریباً هیچ پروژه عمرانی شهرداری شاهین‌شهر ناتمام نمانده بود و تنها تعداد محدودی از آن‌ها کمتر از دو تا سه درصد انهم در بخش تجهیزات تکمیل نشده بود.

جناب امیری علی‌رغم حمایت از برخی افراد که به نظر بنده سزاوار و شایسته حمایت نبوده و نمی‌بایست در معادلات مدیریتی خویش ایشان را دخالتی می‌دادند و البته خود ایشان امروزه قطعاً به آنچه پیش‌تر بنده به ایشان گوش زده کرده بودم و قبول نمی‌کردند؛ قطعاً واقف گشته و رسیده‌اند؛ در مدیریت درآمد و هزینه بسیار موفق عمل کرده و البته اگر ضعف‌هایی بوده محصول همان مدیران ناکارآمدی بوده که اگر حتی خود ایشان انسان‌های پاکی بودند اما سازمان تحت امرشان و مدیران میانی‌شان سوء استفاده کن و به‌زعم بنده فریبکار و در برخی موارد کچ دست بوده و همان باعث آبروریزی ایشان شده بود.

جناب حسین امیری شهردار سابق شاهین‌شهر علی‌رغم اشتباه در اخذ وام شهرداری که البته بنده شخصاً به آن لایحه رأی مخالف داده بودم (مستندات آن لایحه موجود است- تا آنجایی که خاطرم است؛ فکر کنم یکی دیگر از همکاران نیز رأی مخالف داده بودند)؛ که خود ایشان استدلالشان این بود که برای اتمام پروژه‌ها با فشار شورا تا انتهای دوره چهارم نیاز به پول داشتند و پیش بینش وصول عوارض ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی انتهای سال ۹۵ رو نمی‌کردند؛ اما در تعدیل هزینه‌های جاری و تناسب ۶۰ به ۴۰ جاری به عمرانی نهایت مدیریت را انجام دادند و در انتهای دوره مدیریتشان شهرداری شاهین‌شهر اگر نه با شرایط ایده آل اما با شرایط عالی و مطلوب با توسعه کمی و کیفی شاخص امنیت سرمایه‌گذاری و رشد ساخت‌وساز علی رغم همه متغیرهای کشوری رکود و ورشکستگی سایر شهرداری کشور و استان و بدهکار شدن و عاجز ماندن از پرداخت چندماهه‌ی حقوق و معوقات به کارشان خاتمه دادند.

در دوره شورای قبلی و خاصه جناب امیری هیچ‌گاه امنیت شغلی حتی یک کارمند یا کارگر به خطر نیفتاده بود و هیچ فردی در این سازمان شهرداری ناامنی روانی و بی امنیتی احساس نکرده بود. امروزه بزرگ‌ترین ضربه به بدنه یک سازمان ناامنی شغلی منابع انسانی است که خود باعث تقویت تنش، رکود بهره‌وری سازمانی و عدم پاسخگویی به مردم و عدم  مسئولیت‌پذیری را دامن میزند. کمترین بحران‌سازمانی و رضایتمندی مطلوب ارکان سازمانی و پرداخت حقوق و اضافه‌کاری‌ها از ماحصل نتیجه مدیریت ایشان است. هر چند در برخی موارد و نیز برخی سازمان‌های تابعه شهرداری برخی از همان مدیران نالایق و معاونین بی‌مبالات موجب شده بودند برخی افراد بدون هر گونه فعالیت و نتایج ثمر بخش برای سازمان حقوق و اضافه‌کاری‌های نادرست و ناحق می‌گرفتند و این خود در برخی موارد متوجه شخص اول سازمان که همانا شهردار می‌باشد، بود و بارها نسبت به این وضعیت با صدای بلند و حتی پرخاشگری شخصاً به‌اتفاق یکی دو نفر از همکارانمان تذکر می‌دادیم.

پرخاش و عدم رو اداری با برخی همکاران و شخص شهردار وقت بابت امثال همین موارد مطروحه و صراحتی که امروزه برخی دشمنان این حقیر؛ آن را به «خودفروختگی» این‌جانب نسبت می‌دهند (در کانال مجعول تلگرامی «آتش به اختیار») باعث شده بود اینک در تحقیق و تفحصی در یک سازمان در دوره مدیریت قبل موارد نامطلوبی از سوء مدیریت شناسایی شود.

لازم به ذکر اینکه همین اسنادی که این گروه‌های معاند و کانال مجعول  و سایت‌هایی که در برخی موارد همراه مردم و عدالت محوری بوده‌اند با آن مانور می‌دهید محصول طرح و تحقیق و تفحص شخص این‌جانب به‌اتفاق سه تن از همکاران شورای دوره پنجم بوده است که باعث کشف برخی موارد گردیده بود. و الا این گروه‌ها و کانال‌هایی که داد دلسوزی مردم شاهین‌شهر و تباه شدن بیت‌المالشان به عرش می‌رود؛ در آن سال‌های تنهایی و مقاومت و بعضاً جنگ ما کجا بودند؟ کجا بودند مدعیانی چون شما که اینک بجای عدالت‌خواهی و نشان دادن علت پرخاش بنده و دفاع از یقه پاره کردن‌های من و یکی دو نفر از دوستانم در دوره قبل که به انحای مختلف در اقلیت قرار گرفته بودیم، ما را محکوم به تندخویی می‌کنید؟

نکته‌ای را در همین مجال بگویم: در کانال مجعول «آتش به اختیار» بنده را فردی پرخاشگر با برخی همکاران قبلی دانسته و بر این اساس من را عنصری «خودفروخته» به‌زعم ایشان (که البته در آینده اثبات خواهم کرد که پشت این کانال چه عناصر خود فروخته‌ای بوده و رفتارشان را برای مردم شهر برملا خواهم ساخت؛  قلمداد کرده‌اند و برخی گروه‌ها با پوشش دادن آن مقاله وقاحت بار بر آن دامن زدند. … بله … این‌جانب حسین ابراهیمی ناغانی افتخار می‌کنم که منطبق با قسمی که در تقبل وکالت مردم در عضویت شورا خورده‌ام؛ با عضو شورای شهری که همکارم بوده و در سازمانی که ایشان عضو شورای سازمانش بوده و تکالیف نظارتی داشته و اینک محکوم به فساد مالی و تباه کردن بیت‌المال می‌گردد؛ سر دشمنی و عناد داشته باشم. چراکه کارش را درست انجام نداده و چهار سال یعنی چهار نفر در آن سازمان هیچ‌گونه تعهدی را بجای نیاورده‌اند. بنده افتخار می‌کنم که امروز به من میگویند آقای حسین ابراهیمی ناغانی با برخی از همکارانش سر دعوا و پرخاش داشته است. بله من با همکاری که در سازمانی چند میلیارد خاک ملکی نامرغوب برای فضای سبز می‌خرد و همکار من عضو شورای سازمانش بوده و تکلیف نظارتی‌اش را درست بجای نیاورده سر دشمنی و عناد دارم. به این پرخاشگری‌ام نیز افتخار می‌کنم. در این دوره نیز با رعایت اخلاق حرفه‌ای و متانت ایسته مردم فهیم شاهین‌شهر نیز با کسانی که در قبال حقوق مردم کوتاهی بکنند نیز سر دشمنی خواهم داشت.

و اما در خصوص مطلب اصلی این مقاله یعنی علت رأی موافق این‌جانب به پاداش شهردار وقت؛ با جمیع همه این ضعف و قوت‌ها که البته باید بگویم همیشه بوده و هست و نیز اینکه مراجع ذی‌صلاح نظارتی نیز بر آن اشکالی وارد ندانسته‌اند؛  در دوره‌ای که بودجه ۱۴۷ میلیاردی آن کاملاً محقق می‌گردد و کارهای عمرانی نسبت به تعادل بودجه آن ۶۰ عمرانی به ۴۰ جاری می‌گردد و مستند به سایر موارد مطروحه در سطور بالا؛ اعلام می‌دارم رأی موافق این‌جانب به دو فقره پاداش جناب آقای امیری شهردار سابق شهرداری کاملاً منطقی و منطبق با اصل عدالت و نظام و تئوری‌های مدیریتی بوده است  و از آن دفاع می‌کنم.(حسین ابراهیمی ناغانی؛۱۳۹۶/۱۱/۲۶)

*عدالت‌خواهی خطاب به ابراهیمی ناغانی لطفاً پاسخ این سؤالات را نیز بدهید؟!

(ضمن تشکر از جوابیه ابراهیمی ناغانی که برای این سایت ارسال گردید باید در چند مورد مطالبی را خدمت ایشان عرض کنیم. آقای ابراهیمی ناغانی بارها گفته‌ایم و مجدداً عرض میکنیم قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی با مسئولیت در فلان نظام غربی متفاوت است.

طبق صحبت‌های امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه و رهنمودهای مکرر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، یک مسئول تراز حکومت اسلامی نمی‌تواند مانند یک مسئول سایر کشورها باشد بلکه کسی که قبول مسئولیت در نظام اسلامی می‌کنم باید مانند پایین‌ترین اقشار جامعه زندگی کند. حضرت علی (ع): إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّهِ الْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَهِ النَّاسِ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُهُ (نهج البلاغه خطبه‌ی ۲۰۹، ص ۳۲۵)

خداوند بر مسئولین حکومت اسلامی  واجب شمرده که بر خود سخت‌گیرند و همچون طبقه ضعیف مردم باشند تا ندارى فقیر او را هیجان نیاورد که سر از فرمان خداوند برتابد

آقای ابراهیمی ناغانی همان‌طور که رهبر انقلاب چند روز پیش فرمودند ما انقلاب کردیم که فقط نام نظام عوض شود و مسئولین ما مانند همان زمان شاه حقوق‌بگیرند و پاداش بگیرند؟! میشه بفرمائید این مدیران مطلوب شما با مدیران نظام شاهنشاه چه فرقی دارند؟! آن‌ها چه گرفتند که این‌ها نگرفتند؟! ما از این مدیران نمی‌خواهیم اسلامی باشند حداقل همان غربی باشند به خدا در بلاد کفر هم این کارها را نمی‌کنند!

مگر قرار بوده شهردار برای چه‌کاری به شاهین‌شهر بیایید؟ مگر نه اینکه برای شهرداری شاهین‌شهر؟ و مگر نه اینکه وظایف شهردار نیز مشخص است؟ و مگر حقوق و مزایا و پاداش ایشان مشخص نیست؟ آیا شما نمی‌دانید در آخر هر سال پاداش عمرانی شهردار بر اساس بودجه شهرداری و بر اساس کارهای عمرانی انجام شده که در بودجه شهرداری پیش‌بینی می‌شود و توسط معاون امور عمرانی استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از ابلاغ استاندار به‌حساب ایشان واریزمیشود؟  پس دیگر این پاداش مازاد چه توجیهی دارد که شما در مقام دفاع از ان بر آمده‌اید. البته به این پاداش مصوب شورا و آن پاداش قانونی نیز مبلغ ماهیانه ۲ میلیون تومان که به‌صورت ماهیانه از محل بودجه شورا پرداخت می‌کردید و حسابرس استانداری به آن ایراد قانونی گرفته است و همچنین پاداش افتتاح هر پروژه را نیز باید اضافه کرد. در این زمینه‌ها چه دفاعی دارید؟

در قسمتی از نامه اشاره‌کرده‌اید به اتفاق آقای علی ضامن مسعودی در خصوص تعدیل ۷۰  نیرو سفارشی و غیربومی نامه‌نگاری کردید. درست است، نامه برای انتشار در اختیار این سایت نیز قرار گرفت و منتشر نیز شد ولی در این خصوص نیز حرف فراوان است.

اولاً: در آن زمان که آقای ذاکر که منتخب همان شورای دوره چهارم بود در هنگام پخش سهمیه همه اعضای شورا شریک می‌شوید و حتی بیشتر از سهمیه غیرقانونی اختصاص یافته به اعضا شورا به شهرداری نیرو وارد می‌کنید. اگر بخواهید در این باب مجدداً توضیحی بدهید آمادگی انتشار نیروهای که توسط اعضای شورا سفارش و به‌کارگیری شده‌اند هستیم. مثل دایی و عمو و… سفارش و به‌کارگیری شده‌اند بیش از ۵۰ سال سن دارند.

دوما: نفس کار شورای گذشته هم از نظر شرعی و هم قانونی ایراد دارد و خلاف محرز قانون است. به استناد کدام مجوز قانونی و آن‌هم بعد از چند ماه ورود به شورای دوره چهارم نیرو جذب کردید؟ و تنها سهمیه شورا از این محل ۱۱۰ نفر شد و راه را برای ورود بی‌ضابطه و قانون نیرو باز کردید و بعد از شما سیل نیرو از نیروهای سفارشی استانداری و فرمانداری و سایر راه افتاد و شهرداران محترم نیز در این خصوص الحق کوتاهی نکردند و چه در زمان آقای ذاکر و چه در زمان آقای امیری تعداد بی‌شماری از بستگان خود را به شهرداری تحمیل نمودند.

چرا تحت عنوان رفتگر و جارو زن نیروهای لیسانس و فوق‌لیسانس به کارگیری شد؟! در خصوص بدهی شهرداری مبالغی را اعلام کرده‌اید.

بدهی ۸۰ میلیارد تومانی به بنیاد را از کجا آورده‌اید؟ خوب است بدانید به دلیل اینکه مالک عمده زمین‌ها در شاهین‌شهر بنیاد مستضعفان است بعد از انقلاب اسلامی شهرداری با بنیاد مراودات مالی و املاکی فراوانی داشته و دارد که در زمان شهرداران و دوره‌های مختلف شوراهای اسلامی شهر قسمتی از آن‌ها حل و فصل می‌گردیده است.

و در دوره شورای چهارم و با توجه به پیگیرهای نماینده مجلس جناب آقای حاجی دلیگانی و نگاه خوب و مثبت آقای سعیدی کیا به‌عنوان ریاست جدید کل بنیاد جانبازان و مستضعفان کشور قسمت عمده‌ای از این مسائل و مشکلات حل‌شده است. هر چند جای نگرانی هست زیرا شهرداری بعد از آن توافق به قسمت عمده‌ای از تعهدات خود عمل نکرده است.

و یا در خصوص ۴۳ میلیارد بدهی به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با توجه به پیگیری ستاد مذکور از طریق مراجعه به مراجع قضایی جهت رفع تصرف شهرداری، شهردار و مدیریت شهری به تکلیف قانونی خود به مانند سایر شهرداران و مدیران قبلی عمل نموده‌اند و آن‌هم نه به‌صورت ریالی مورد اشاره شما بلکه در قالب تغییر کاربری قسمتی از ملک، جالب است بدانید فقط توافق در آن زمان انجام‌شده و متأسفانه اقدامات و پیگیری بعدی آن به مدیریت جدید منتقل‌شده و هنوز هم مجوزات آن صادر نشده که ظاهراً شما از آن بی‌اطلاعید و فقط انرا منتسب به دوره چهارم و آقای امیری میدانید.

البته در این باب سخن بسیار بسیار فراوان است که در فرصت مناسب به آن پرداخته خواهد شد؛ و در اینجا فقط به قسمت کوچکی از آن اشاره می‌کنید.

مثل در خصوص توافق با آقای شاه رجبیان که ۹ میلیارد تومان به‌صورت نقدی در اسفندماه سال ۹۴ اخذ شد و جزء افتخارات مالی و درآمدی آقای امیری ثبت می‌نماید و تمام پول اخذ شده را بابت حقوق و مزایای پرسنل محترم هزینه شده چه توضیحی وجود دارد؟ چرا بعد از گذشت دو سال در همان دوره مدیریت آقای امیری توافق انجام شده جمع‌بندی نشد و فقط دردسرهای آن برای مدیریت جدید مانده است؟

در خصوص توافقات و سرمایه‌گذاری انجام‌شده با سیتی سنترهای فدک، میلاد، خ طالقانی و… چه میگویید که هنوز بعد از سال‌ها توافق و افتتاح و برداشت‌های سیاسی از آن، نمی‌توان گره کور قرارداد ترکمن چای آن را باز کرد. چرا شفاف نمی‌گوید سهم شهرداری از محل این سرمایه‌گذاری‌ها چقدر است؟ و به علت عدم انعقاد یک قرارداد شفاف و حقوقی مناسب سهم شهرداری و بیت‌المال در هاله‌ای از ابهام است؛ و جالب است شما دم از ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌زنید؛ که البته باید بگوئید برداشت شهرداری از محل سرمایه‌گذاری‌ها فوق تاکنون چقدر بوده است؟

نوشته‌اید پروژه‌های مشارکتی تا آخر سال ۹۶ بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری درامد زایی دارد لطفاً برای خوانندگان این سطور و مردم شهر ثابت نمایید تا انشا الله  شک  و شبهه ایجاد نشود.

در قسمتی از جوابیه خود از ارزش‌افزوده طرح سی هکتاری و…  بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اشاره کردید، کاش می‌گفتید که این زمین کجا بوده و زمان چه کسی و چه دوره‌ای خریداری‌شده است؟

بهتر است بدانید این زمین ۵۰ هکتاری و به مبلغ حدوداً ۷ میلیارد تومان در سال ۸۲ خریداری شده و شما انرا تماماً به نام  آقای امیری مصادره کردید. فقط قیمت و ارزش این زمین را در حال حاضر محاسبه کنید بد نیست؛ و البته اقدامی که در زمان تصدی آقای امیری به روی ان انجام شده است احداث یک کمپینگ به مبلغ حدودی ده میلیارد تومان است که قضاوت انرا نیز به عهده مردم می‌گذاریم، البته اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵ نیزبابت کاربری جهت سرمایه‌گذاری در زمان ایشان اتفاق افتاده است.

نوشته‌اید در زمان مدیریت آقای امیری بیش از سیصد پروژه ارزشمند و شاخص در شهر تکمیل و بهره‌برداری شده است.  لطفاً فقط  به ده مورد از این پروژه‌های شاخص و ارزشمند اشاره نمایید تا قضاوت این بخش به مردم واگذار شود امیدوارم منظور از پروژه‌ها پل پنج‌میلیاردی سه راه عطار نباشد!

اشاره نموده‌اید تنها چند پروژه و تنها تعداد محدودی از آن‌ها کمتر از دو تا سه درصد آن‌هم در بخش تجهیزات تکمیل‌نشده بود. البته منظورتان از پروژه‌ای شاخص انشاا… فرهنگسرای خانواده واقع در عطار نیست. چون نه شاخص است و نه دو سه درصد از کارش مانده است.  قطعاً بدهی ۵/۱ میلیارد تومانی به پیمانکاران و هزینه تکمیل حداقل ۱ میلیارد تومانی سالن اجتماعات آن از نظر شما دو سه درصد است.

عنوان کرده‌اید که با اخذ وام ۳۰ میلیارد تومانی ( که اشاره‌کرده‌اید با اخذ ان مخالف بوده‌اید) و صد البته میدانید باز پرداخت ان از مردادماه به مبلغ بیش از ماهی ۸۵۰ میلیون تومان شروع‌شده و باید بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان باز پرداخت شود رونق به بخش عمرانی داده‌شده و از رکود و ورشکستگی شهرداری شاهین‌شهر  برعکس شهرداری‌های دیگر استان و کشور جلوگیری شده است. بله درست میگویید با اخذ این وام ۳۰ میلیارد تومانی و واریز مبلغ ۴۰ میلیاردی دقیقه نود مورخ (۲۹/۱۲/۹۵) امور مالیاتی بابت بدهی سنوات قبل از بابت ارزش‌افزوده و آلایندگی باید هم آقای امیری را مرد بحران نامید. فقط نمی‌دانیم چرا این مردان بحران فقط در شاهین‌شهر مرد بحران و مدیر نمونه اخذ درامد می‌شوند و در شهرهای دیگر مثل فولادشهر نظری صد در صد مخالف این نظریه شما را دارند و ایشان را عامل ورشکستگی شهرداری فولادشهر میدانند.

آقای ابراهیمی ناغانی یادتان نرفته که حقوق و مزایای عقب افتاده پرسنل و پیمانکاران در سال ۹۵ را پس از واریز ۴۰ میلیارد تومان در تاریخ اشاره شده به‌صورت شبانه‌روزی تا اول فروردین سال ۹۶ انجام داده و چک صادر می‌شد.

نوشته‌اید در زمان تحویل شهرداری در زمان آقای امیری به شهردار و مدیریت جدید ۳ میلیارد بدهی بوده است. شما فقط به استناد حرف‌های آقای امیری در روز تودیع ایشان این مبلغ را عنوان می‌نماید.

اگر بدهی شهرداری را طبق تراز مالی شهرداری استعلام می‌کردید متوجه می‌شدید که بدهی شهرداری از محل تعهدات و دیون سال‌های قبل حدوداً ۴۰ میلیارد تومان است؛ و حدوداً ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز بابت پروژهای سال جاری که اکثر آن‌ها افتتاح شده و فقط هزینه‌های آن به دوش مدیریت جدید افتاده (فرهنگ‌سرای خانواده، فرهنگ‌سرای دانش و خلاقیت، پارک‌سوار طالقانی، روکش اسفالت معابر و…) اضافه و اشاره کرد.

جناب آقای دکتر ابراهیمی عضو محترم شورا اسلامی شهر شاهین‌شهر بدهی شهرداری ۳ میلیارد تومان نیست، با احتساب وام اخذ شده و سود آن‌که حدوداً ۴۵ میلیارد تومان است. بدهی شهرداری حدوداً ۱۲۵ میلیارد تومان است.

در خصوص امنیت شغلی پرسنل در زمان آقای امیری صحبت کرده‌اید. منظورتان کدام پرسنل است؟ همان پرسنلی که اتوبوسی نه قطاروار به شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته  وارد کرده‌اید صحبت می‌کند یا پرسنل رسمی و قانونی شهرداری؟ اگر منظورتان نیروهای قطاری است، شما چرا ناراحت و نگرانید؟ مگر شهرداری قانون و ضوابط به‌کارگیری و استخدامی  ندارد؟ شما طبق قانون از دخالت در امور اجرایی شهرداری و سازمان‌های تابعه منع شده‌اید.

و صد البته آقای امیری هم باید از این قطار دفاع می‌کرد چون بستگان و خویشان ایشان اعم از خواهرزاده و برادرزاده و دایی و… سوار بر این قطار از شهرهای دیگر به این شهرداری و مردم ان تحمیل شده‌اند. مگر چارت جدید شهرداری و سازمان‌های آن توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری ابلاغ نشده است؟ چرا به آن عمل نمی‌کند؟ که جلوی هر حرف‌وحدیثی را بگیرید.

آقای ابراهیمی در مجموع قبول داریم که شما در زمان شهردار سابق مانند برخی از اعضای شورای سابق نبودید که چشم خود را بر آن فجایع بی‌سابقه ببندید ولی انتظار این نامه و دفاع ناشایست شما از شهردار سابق را نداشتیم! که در این زمینه مطلب بسیار است …)

صدای جویا با مبارک دانستن این تبادل‌نظرها و انتقادات امیدوار هست که سایت مطالبه گر عدالت‌خواهی شاهین‌شهر به سراغ حق‌شناس‌های دفتر نماینده مجلس، نریمانی‌های دفتر امام‌جمعه و جزی‌های دفتر فرماندار و یا سایر نهادها و ارگان‌ها برود و تنها نوک پیکان خود را به سمت شهرداری و شورای شهر شاهین‌شهر نشانه نگیرد که بدون شک از این عمل به‌عنوان تک‌خطی بودن به آن نگاه خواهد شد. و همچنین سؤوالاتی از نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از امام‌جمعه و فرماندار نیز بپرسد که چرا باید نزدیک یا مسؤولان دفاتر شما با هم دیگر نسبت خانوادگی داشته باشند یا در خصوص حوزه اقتصاد مقاومتی از جیب خودتان تا کنون چقدر مایه خرج کرده‌اید و یا ریشه ناآرامی‌های اخیر شاهین‌شهر باوجود همه فعالیت‌های به‌اصطلاح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که انجام می‌دهید از کجا آب می‌خورد؟!

انتهای پیام/د

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۴
آقای جویا

شهر شاهین‌شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی